Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Tvář Katky z Wienerova Srdce bez domova.

Michal Wievegh- ve svém započatém blogrománu (http://blogovyroman.idnes.cz/)-   neurčil své hrdince, Katce, přesnější fyzickou podobu. Sotva že jsem si přečetl (snad ne parodii?) na tento román od Stanislava Vienera ( w obou případech se mi bohužel pletou v ), měl jsem jasněji.

 

"Určitě mě znáte. Viděli jste mě bezpočtukrát v tramvaji nebo na chodníku. Velmi často šmejdím v metru a žebrám od lidí prachy na vlak do Kolína. Co na tom, že je zrovna výluka? Obvykle vypadám velmi zanedbaně, nebývám elegantně oblečená a tu svou "rastu" už vůbec nečešu. Občas se levou rukou poškrábu v nose.

Můj pohled je podivně prázdný. Většinou si mě nevšímáte, ale najdou se i troubové, který mi prachy daj. Jinak jen tak bloumám ulicema, kouřím nebo si sem tam něco píchnu, hlavu zvrácenou ke střeše domu Milada, kde zrovna kámoši nadávaj cajtům, který je chtěj sundat dolu.

Přitom nepřítomně šlukuju.

Pokud ve vás zbyla trocha citu, museli jste si mě někdy všimnout.

Tvrdím jedno - chlast je fajn.

Samozřejmě zejména v našem velkoměstě, věřte mi, že o tom musím něco vědět. Je mi dvacet, ale vypadám na třiatřicet. A jakmile se někde válí nějakej chlast, pokaždý ho najdu. Mám na to čuch.

A pak už jen chlastám a chlastám. Vyzkoušela jsem snad všechno.

Mým hrdlem protek snad veškerej chlast, co na světě existuje. Měla jsem bourbony, likéry, vína suchý, sladký, sherry, madeiru i portský, nalejvala jsem se sklepmistrem i rumem s kolou. Nedokázala jsem odolat ani berentzenu, bolsu či brandy. Chlastala jsem cognac, gin, grappu, tequilu i metaxu. Vyzkoušela jsem whisku americkou, irskou, kanadskou i skotskou." 

Potud Stanislav Wiener.

Já si dovoluji nabídnout premiérovou podobu jeho Katky v mé kresbě aquarelí. Podařilo se mi ji zaskicovat ještě mladší a alkoholu nepropadlou na festivalu Rock for People. My držíme (c), vy nám držte palce! 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Michal Josephy | středa 5.8.2009 20:53 | karma článku: 20,06 | přečteno: 3440x
  • Další články autora

Michal Josephy

Zpustlá zem

"To jedeš včas, puszta má ještě barvy! V červenci a srpnu je to pustá, vyprahlá zem," říká mi pan domácí, který pronajímá pokojík se šuplíkem a biblí

22.6.2018 v 13:12 | Karma: 20,31 | Přečteno: 664x | Diskuse| Cestování

Michal Josephy

Azore, ke mně!

„Pojďte dál,“ pověsí se na těžké dřevěné dveře mladá a drobná senhora. „Jí si nevšímejte,“ mávne rukou nad dorážejícím štěnětem, které mi laškovně okusuje lýtka. „Je to ještě tele, dělá jak praštěná.“

7.9.2017 v 12:33 | Karma: 21,23 | Přečteno: 1670x | Diskuse| Cestování

Michal Josephy

Indiánský běh

Nikdy, ale opravdu nikdy jsem neviděl přehlídku tolika prapodivných běžeckých stylů jako na bombajské Marine Drive.

27.4.2017 v 11:57 | Karma: 20,79 | Přečteno: 605x | Diskuse| Cestování

Michal Josephy

Vězněm kláštera

Uprostřed mrazivé zimní noci léta páně 1824 bylo Klášterní náměstí liduprázdnější než kdy jindy. V husté vánici se vytrácel zvon z nedalekého kostela Narození Panny Marie a drobná dívka, přecházející z domu do domu, se po pár

20.12.2016 v 13:38 | Karma: 25,95 | Přečteno: 594x | Diskuse| Společnost

Michal Josephy

V oku ženy

Vysoko v horách, svažujících se do úrodných údolí etiopského Hararu, žije "kmen" Argobba, jehož ženy mají na poměry světlejší pleť, úzké, elegantní nosy, mandlovitě tvarované oči a jejich vyhlášená krása, které údajně podlehl i ně

5.12.2016 v 9:39 | Karma: 32,75 | Přečteno: 3438x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Bakterie z vody letos zabíjí častěji, zemřelo už 23 lidí. Řada nákaz uniká

17. května 2024

Premium Kromě jiných infekcí se v Česku letos více šíří i smrtelnější legionářská nemoc, která se...

Slovensko k tragédii směřovalo dlouho, tímhle prohráli všichni, míní expert

17. května 2024

Premium Bývalý slovenský novinář a bezpečnostní expert Milan Žitný je přesvědčen, že k tragické události,...

V Kladně hořel sklad olejů a autodílů, škoda je čtyřicet milionů korun

16. května 2024  12:31,  aktualizováno  22:59

V kladenské ulici Železničářů ve čtvrtek hořela průmyslová hala se skladem olejů a autodílů. U...

Soud v Haagu začal řešit Gazu. Genocida dosáhla strašlivé úrovně, zaznělo

16. května 2024  22:40

Genocida, kterou Izrael páchá v Pásmu Gazy, dosáhla strašlivé úrovně, prohlásil zástupce...

Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA
Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA

Na cestě mateřstvím se potkáváme s různými výzvami. V případě výživy našich nejmenších představuje kojení ten nejlepší základ. Pokud však kojení...